Skaalautuva ratkaisu helpottaa myymäläketjun laajentamista ja konseptin monistamista
Motonetin vauhdilla laajeneva myymäläverkosto kattaa koko Suomen ja on ottanut lupaavat ensiaskeleet myös Ruotsissa ja Virossa.
Tasaisen vahvasti kasvava Motonet on autojen ja moottoripyörien varaosiin ja varusteisiin, työkaluihin sekä vapaa-ajan tarvikkeisiin erikoistunut myymäläketju. Autoilijoiden ja motoristien lisäksi myymälät tarjoavat laajan valikoiman tuotteita myös veneilijöille, kalastusharrastajille ja kodinremontoijille.
Broman Group -konserniin kuuluvalla, suomalaislähtöisellä Motonetilla on kunnianhimoiset suunnitelmat kansainväliseen laajentumiseen. Ensimmäiset myymälät on jo avattu Ruotsissa ja Virossa.
”Meillä on Suomessa jo erittäin hyvä kattavuus: 41 kivijalkamyymälää ja verkkokauppa. Lisäksi olemme toimineet Virossa muutaman vuoden ajan, ja syksyllä 2023 avasimme ensimmäisen myymälämme Ruotsiin. Luotamme siihen, että Sundsvallin myymälä on vasta ensimmäinen monista ja että ruotsalaiset oppivat rakastamaan Motonetia yhtä paljon kuin suomalaisetkin", sanoo Broman Groupin toimitusjohtaja Toni Stigzelius.
Motonetilla on Suomessa yli 1,5 miljoonaa kanta-asiakasta, ja asiakkaiden suhde Motonetiin on kuluttajatutkimustenkin mukaan erittäin lämmin ja läheinen. Motonet erottuu edukseen sekä asiakaspalvelussa että asiakasuskollisuudessa.
"Tavoitteenamme on tarjota asiakkaille kokonaiselämys ja lisäarvoa tuottavia palveluja. Elämys saattaa kuulostaa isolta sanalta, kun puhutaan myymälästä, mutta meidän tapauksessamme se näyttää pitävän paikkansa. Asiakkaat haluavat viettää meillä enemmän aikaa kuin heidän aikataulunsa oikeastaan sallisikaan", Stigzelius sanoo lämpimästi hymyillen.